Saksman sukuseura

Sukuseuran toimintasuunnitelma 2022 - 2025

1. TOIMINNAN TARKOITUS

1.1 Tavoitteena on pitää yhteyttä Saksman- / Saxman- suvun jäsenten ja eri sukuhaarojen kesken, tehdä yhdistystä tunnetuksi, hankkia ja tallettaa tietoja suvun ja sen jäsenten vaiheista ja julkaista niitä mahdollisuuksien mukaan.  (Tietosuoja)

2. HALLINTO

2.1. Yhdistyksen sääntömääräinen sukukokous kutsutaan koolle joka kolmas vuosi.

2.2. Yhdistystä johtaa johtokunta, joka kokoontuu päätöstensä mukaisesti. Johtokunnan jäsenille ja toimihenkilöille       määritellään vastuualueet.

3.  SUKUTUTKIMUS JA JULKAISEMINEN

3.1 Tavoitteena on kerätä edelleen suvun jäsenten elämäkertatietoja, muisteluksia ja valokuvia. Innostetaan jäseniä ilmoittamaan vuoden 1900 jälkeen syntyneiden sukulaisten henkilötietoja.

3.2. Erityisesti etsitään Saksman- / Saxman – nimisten henkilöiden yhteyksiä tutkittavaan sukuun. Tarvitaan ammattitaitoinen sukututkija liittämään hajanaisia tietoja mm. Viipurista.

4. SUKUKIRJA

4.1 Lisäpainos, uudistetaan sukukirjan asettelua, taittoa ja ulkoista muotoa ammattilaisten avulla.

4.2.Sukukirja voidaan julkaista Tietosuojalain edellyttämillä ehdoilla.

5. TIEDOTUS

5.1. Sukuseuran kotisivut ovat tiedonvälityksen pääkanava. Kotisivuja uudistetaan ja lisätään toivottu ilmoitustaulu jäsenten omille viesteille. Vaikutus ylläpitoon ja vuosimaksuun otettava huomioon. Lisätään mahdollinen kuva-albumi, johon pääsy olisi vain jäsentunnuksilla.

5.2. Jäsentiedote julkaistaan kotisivuilla vähintään kerran kalenterivuodessa (nk. joulukirje). Se postitetaan kirjeenä niille jäsenille, joilla ei ole sähköpostia.  Sukukokouskutsu postitetaan 05/2025.

6. YHTEYSTIEDOT

6.1. Jäsenet vastaavat osoitetietojensa päivittämisestä.

>> Toimintasuunnitelma pdf

>> Sukuseuran toimintasuunnitelma 2017-20